fredag 26 februari 2016

C O U N T D O W N 1 5 D A Y S

Idag är det ynka 15 dagar kvar tills jag åker iväg. Det mesta börjar vara fixat och klart, har några små saker att ta itu med nu under veckosslutet, bland annat att packa ner mina saker i lådor och påsar. Konstigt hur mycket saker man egentligen har, och ändå inte använder. Jag har ju inte "bott" hemma på ett år då jag lekt hem hos Basti. Måste ta och gå igenom mina kläder ännu och göra en storstädning innan min underhyresgäst flyttar in. Igår var jag även till den Turkiska ambassaden här i Helsingfors för att lämna in min visumansökan. Den 10.3 borde den vara klar.
summer, travel, and bag -kuva

Jag har redan börjat fundera över packningen en hel del. Vad skall jag ta med mig? Vad kommer jag att behöva mest? Som det nu ser ut kommer min kappsäck till mest fyllas av kosmetik och kläder. Satsar på att fylla förråden med sådan som jag antar att man inte kan köpa i Turkiet, som bassalvor och recept krämer. Jag tänkte helt och hållet skippa det här med att packa ner en massa finsk godis och annan mat, det får helt enkelt inte plats. Så alla som kommer och hälsar på mig, ett paket rågbröd och en platta Fazers blå tack!
Anna of Fash Boulevard is teaching us how to pack our beauty bags {the right way!}:
Medan jag funderar kring vad jag skall packa med mig och vad inte har jag scrollat både Pinterest och WeHeartIt för att få lite idéer och tips på vad och hur jag lättast kan göra min packning. Att packa för 6-7 månader med max 23 kg är en ganska stor challenge kan jag säga, speciellt då jag vill ha med mig så mycket samtidigt som jag vet att det ju nog finns butiker och basarer i Antalya. Allra helst skulle jag packa med mig Basti. Och mamma. Och alla andra också.




And don’t over-pack it. | 21 Life-Changing Travel Charts You Wish You Knew About Sooner:
Annars så rullar livet på ganska normalt här. Jag jobbar ännu några turer på Studion och har en skoldag i veckan. Nästa vecka kommer att fara fullspäckad med program då jag vill ha så lungt som möjligt de sista dagarna jag är här. Dessutom är det årsfestvecka!

Ha det bra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar