måndag 14 mars 2016

F Ö R S T A D A G E N

Första dagen här i Antalya har varit väldigt bra och vi har gjort så mycket! Dagen började 8.45 med en trip till kontoret för en brief om de kommande dagarna och visumprocessen. Lunchade på en mysig restaurang, kostade ynka 15 lira vilket inte är mer än typ 5 euro. 10 turkiska liran är typ 3,50€, 100 lira är då cirka 35€.
Efter lunchen gjorde vi en liten sightseeing tur där vi körde runt om i staden, såg även några av hotellen och gosh så stora och fina de var. Man kände sig exremt liten när man var nära dem. Sedan åkte vi även till stranden och Düden park vattenfallet. Det var jätte fint allting! Cruisade lite mera, har inte riktigt koll ännu var allting ligger, men det kommer väl med tiden. Måste faktiskt ta och söka upp en ordentlig karta åt mig så jag får bättre koll på allt. Annars, så började klockan närma sig 17-18 så det var dags att ta sig tillbaka mot lägenheterna. De är verkligen jätte fina, men vi har lite problem med värmen här med min roommate, skulle ha varit bra med yllesockor ändå, men det tänkte jag inte ens på då jag packade. Är glad att jag har leggings med mig som jag kan glida omkring i här hemma. Ja, det här är väl mitt hem nu, typ. Vi åt middag igen på samma restaurang som igår, Franco´s pizzeria typ det hette. Pastan var inte alls lika god som igår, men gott ändå när man var så hungrig. 
Nu har jag packat upp min väska och gjort mig lite mera hemmastadd här. Känner att jag har alltför lite kläder med mig, men tja, det får räcka tillsvidare. Vi fick även veckans schema och vi kommer ha en massa spännande saker nu innan lördagen då första gästerna kommer! Väntar även mycke på att resten av mitt team skall komma hit. Jag kommer alltså att jobba i team ABBA som står för Antalya, Beldibi, Belek och Airport.

Nu tänker jag krypa ner under täcket, ta min bok, och läsa en stund. Imorgon börjar dagen 8.30 och jag tänkte satsa på att få en ordentlig nattsömn, sov lite oroligt förra natten. Jag tror jag kommer trivas ganska bra här hörni. Kram på er alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar