torsdag 17 mars 2016

F R E E D A Y / T E R R A C I T Y

Torsdag idag och vi har vår free day! Vaknade tidigt av mig själv på morgonen och kände mig riktigt ordentligt utvilad för första gången här. Fixade frulle, muron och yoghurt och satt på balkongen och åt. Klockan 10 var det meningen att någon skulle komma hit och kolla på badrummen, men efter att klockan började närma sig 11 fick jag höra att de kommer först på kvällen. Så jag gick ut, tryckte på taxi knappen och 5 minuter senare kom taxin. Här går det alltså att beställa taxin åt sig bara genom att trycka på en knapp, man behöver inte ringa skilt - ifall taxin inte kommer såklart då måste man ringa och fråga. Men min taxi kom ganska snabbt och sedan åkte jag iväg mot TerraCity som ligger cirka 10 minuters väg från våra lägenheter. Taxin kostade cirka 15 lira (4,60€).

Det sägs att TerraCity är det största shopping centret i Antalya, vet dock inte om det stämmer nu mera, men stort var det! Och en massa butiker, allt från kända märken som Gap, Zara, Mango, Bershka, Levis och Sephora. Sedan fanns det även många local stores som hade väldigt billiga priser - dessutom var det rea i nästan alla, så jag köpte några nödvändigheter. Jag rekommenderar varmt att besöka TerraCity om ni är i Antalya eller närheten! Det fanns även en massa restauranger och kaféer, det smakade bra med Starbucks ice latte efter några timmar där.
Jag har ju skrivit mycket om att jag haft för lite kläder med mig, och det tar lääänge för kläderna att torka efter att man tvättat dem så det var verkligen nödvändigt att jag hittade ett par till jeans. Dessutom, nu innan sommaren, så är det inte varmt här ännu, speciellt på kvällarna, så jag köpte även en tröja och en tunn rock/kavaj - vet faktiskt inte vad jag skall kalla det... Och flipflops släpade jag inte med mig från Finland, så ett par såna hittade jag från LC Waikiki som hade flipflops för 6 lira (l,85€). Jag packade heller inte med mig någon "normal" väska, endast ryggsäck och typ små väskor, så en helt basic svart väska fick också komma med. Den köpte jag från Six som jag även sett i Hamburg! Det fanns faktiskt många butiker här som även finns i Hamburg, t.ex Douglas, en kosmetik butik, den hade jag inte förväntat mig att skulle finnas här. Jag kikade även in i min älskade Mac store och med fick komma en highlighter som alltid varit slutsåld på Stockmann.
Nu tänkte jag ta och läsa igenom vår guide mapp som vi fick igår. Måste verkligen läsa allting jätte noga för att komma ihåg allting. Eller kanske jag sätter mig i solen med en coke zero istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar