onsdag 30 mars 2016

K L I P P T

Andra lediga dagen i rad och mycket har vi gjort! Vaknade redan kring 7.30 och hade en lugn morgon med frulle i sängen och lite Netflix. Hade som sagt inga planer för dagen och kände mig lite mjäh. Fick ivarjefall en ordentlig workout gjord och fixade mig sen klar för att göra nåt.

Underbara Elmo hade också en ledig dag och vi bestämde att åka till TerraCity och kolla efter grejer till lägenheterna! Vi började med lunch på Midpoint och jag åt en chicken parmesan sallad och drack lemonade, så otroligt gott. Elmos fajitas såg också ganska bra ut, nästa gång tror jag att jag testar den istället. Sedan gick vi omkring i olika butiker. Jag älskar att det finns Mac, Sephora etc där men banne mig att jag måste sluta gå in i dem nu för en stund då jag alltid lyckas hitta något jag intalar mig själv i att jag verkligen behöver vilket inte känns så bra i plånboken, men hittills har alla produkter jag köpt verkligen hjälpt min hud som fick nån cp torrhetsattack några dagar sedan. 
Efter att vi gått omkring lite bestämde vi oss för att gå till en frisörsalong då vi båda behövde fixa håret. Jag klippte topparna som såg alltför torra och slitna ut och tog även en manikyr. Att klippa sig kostade 90 TL och manikyren var 45 TL, så mycket billigare än där jag gått i Finland. Sedan gick vi ännu till Macro Center då jag var sugen på gröt, och gröten hittade jag, likaså peanut butter, kokosflingor, chiafrön och riskakor. Måste verkligen börja fundera på vad jag äter nu, de senaste veckorna har varit lite too much även om jag då inte alltså ätit ohälsosamt, men portionerna här är så otroligt stora och jag är som en pohjaton kaivo när jag väl är hungrig...
Vi kom hem för ungefär en och en halv timme sedan och skulle möta badrumskillen som skulle komma och kolla på badrummet igen då det tycks läcka vatten igen. Nå, han skulle komma klockan sju och klockan är snart halv nio, så tror inte han kommer ikväll. 
Imorgon skall jag jobba igen - eller tja, vet inte om jag kallar det att jobba då vi först ska study ett hotell och sedan study exkursionen Sea to Sky, mera om det imorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar