tisdag 29 mars 2016

S H I R L E Y V A L E N T I N E

Idag har jag då varit ledig och det har verkligen varit skönt men samtidigt har jag kännt mig lite rastlös då jag vant mig vid att ha program hela tiden och åka runt hit och dit. Ivarjefall steg jag upp kring 9 och drack morgonkaffe på balkongen även om det var lite blåsigt. Jag hade egentligen inga planer för dagen annat än att städa och tvätta byke.
Så tills typ klockan 14 höll jag på och pynjade och tog sedan en dusch och fixade mig i lugn och ro. Jag åkte sedan till Mark Antalya för att lite nogrannare kolla vilka butiker de har. Ganska likt TerraCity, stort och många våningar. Såg även att de hade Rossmann som är som en "drug store" där dom säljer kosmetik, shampoo och balsam etc. Gick omkring där en stund och sedan såg jag den: en foamroller! Jag har seriöst gått igenom alla sportbutiker jag har hittat, men ingenstanns har jag hittat en foamroller! Och i Rossmann - den butik där jag inte ens funderade på det, så hittade jag en enda kvar som sedan fick bli min! Åh vad min rygg kommer att tacka mig nu!
Orkade inte gå länge i butikerna då det känns som jag redan kan allting utantill, så jag gick till Migros (en matbutik) och köpte skärbräde, stekspade, slev etc till lägenheten. Kände mig egentligen lite som Shirley Valentine då jag satt ensam vid mitt bord och åt lunch och tittade på omgivningen. När jag kom hem gjorde jag inte så mycket, men snart kom Linda hem och vi åkte sedan med henne och Satu till Big Chef för dinner. Jag åt en chicken wrap och den var supergod! Restaurangen var annars också jätte mysig och har perfekt utsikt över havet och bergen!

Även om jag är ledig imorgon också så ligger jag redan i sängen och skall börja sova snart. Tänkte ta och läsa Sweet Little Lies av Lauren Conrad och sedan släcka lampan och börja sova. Hoppas på en lite mer produktivare dag imorgon! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar