lördag 26 mars 2016

W O R K

Idag har vi haft en lång men huisigt bra dag! Vi startade redan 6.45 mot flygfältet där vi hade vår första departures och sedan arrivals efteråt. Mina fötter är seriöst så döda, skavsår på båda hälarna. Det känns på nåt sätt så nostalgiskt att jobba på flygfältet då jag jobbat 2 år på Helsingfors-Vanda flygfält i säkerhetskontrollen, men det är superkul!



Efter flygfältet åkte vi till office som vanligt och förberedde lite inför kommande dagar. Sedan stack jag, Linda och Satu mot Kaleici för en till ramble. Den här gången var det mycket mera folk där och det kändes supermysigt att gå omkring och se på den fina utsikten och känna solen värma. Vi satte oss på en restaurang med the view och åt lunch även om klockan var kring 16. Jag åt en otroligt god halloumi sallad och allting smakar så mycket bättre här! Vi fortsatte vår ramble till Umbrella street, Kebab street, old bazar och sedan mot MarkAntalya som är ett superstort shoppingcenter cirka 15 minuters gåväg från Kaleici. Såklart ramlade jag in i Mac och köpte några goodies.
Kaleici marina

Imorgon har jag varit här i två veckor - och jag finner inga ord för att beskriva hur underbart här är. Även ifall vi har långa dagar så känns det verkligen inte som det. Guidelivet är så min grej och jag verkligen älskar varje sekund av den tiden jag är här. Får se ifall den fiilisen håller när det är 40 grader varmt. 

Nu börjar sängen locka något otroligt. Sov super oroligt förra natten, vaknade kring 2.30 av en hemsk mardröm och måste tala med Basti en stund för att somna om. När klockan började närma sig 5.00 steg jag upp och började dagen så det är inte att undra på att ögonen börjar stängas i skrivande stund. Imorgon har vi start klockan 10.00 och det står departure och arrival på mitt schema. Hoppas allting är bra där i Finland ! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar