fredag 1 april 2016

S E A T O S K Y

Sorry för inget inlägg igår! Hade fullt upp hela dagen och egentligen idag också då jag just kom hem, men nu blir det inlägg om både gårdagens exkursion study och dagens program!

Igår hade vi då en study för Sea to Sky exkursionen. Vi körde då från Antalya cirka 57 km mot Kemer och Beldibi till basen av berget och sedan upp 726 möh där själva stationen låg. Vägen gick igenom Beydaglari national park och var väldigt spännande att köra då det var uppförsbacke, smal väg, kurvor hit och dit och fin skog runt omkring. Väl parkerade hoppade vi i gondolen som tog oss upp till toppen av Tahtali berget 2365 möh. Vägen upp var för mig lite skrämmande och pulsen var rätt så hög kan jag lova. Men då vi kommit upp (tog cirka 15 minuter) var utsikten otrolig och det fanns även lite snö på toppen!

 En fin exkursion, kanske inte för dem med höjdskräck, men otroligt fin utsikt över kusten och bergen! På en super klar dag kan man även se glimtar av Alanya!
Efteråt hade vi en liten ramble i Kemer och Beldibi. Vi besökte också en stor shoppingmall där det fanns en 5 M Migros och en massa andra butiker. Migros är alltså en matbutikskedja, tänk K-market. 1 M migros är som en liten K-market, 2 M är lite större och så vidare. 5 M är som Citymarket och har allt. Vi köpte lite vinglas, gafflar, knivar och vanliga glas till lägenheten med Linda då det som sagt bara funnits 2 av allting - så nu har vi lite extra här hemma.
Idag har varit en vanlig "jobb" dag. Vi har haft service i Kundu varefter vi tog takeaway simit. Det är som en bagel men lite tunnare och man kan äta den som så eller fylla den med ost, grönsaker etc. Jag tog en simit med fyllning och en ice tea vilket kostade 5 TL. Sedan åkte vi till office och förberedde morgondagens flyg och hade möte. Ikväll har vi även varit och ätit sushi och lämnat våra transferkläder för att sys om, mina byxor blev klara också så nu har jag något att lägga på mig imorgon då vi åker iväg 7.30 till flygfältet. Måste säga att Hanko Sushi vinner 1000-0 den sushin jag åt idag... Annars så kommer veckosslutet att handla om dep/arr för min del och som vanligt har jag nattflygen på sönda-måndag natten. 
Nu ska jag ta och tvätta bort sminket, eller torka - jag har ju min Make-up Eraser, och krypa under täcket och fortsätta kolla på Hangover II innan jag släcker lampan och börjar sova. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar