torsdag 12 maj 2016

L Y C K A

Kring juletid satt jag hemma hos Basti och skrollade Facebook som jag gör rätt så ofta. Såg linkar om roliga klipp av hundvalpar, någon som hade födelsedag och en massa posts om julen. Mitt bland allt skrollande såg jag något färggrant som fångade min uppmärksamhet. Egentligen var jag ganska överraskad att annonsen gjorde det då jag vanligtvis inte brukar ge annonser och reklam många hundrandels sekunders uppmärksamhet. Men jag klickade in mig på sidan och kom till en hemsida som var Nazars. Skrollade upp och ner och läste om företaget som jag inte tidigare hört något om. Efter några minuters läsande gjorde jag en ansökan och tryckte på "skicka" knappen. Och så började allting. Väntande i spänning, uppgifter, videoklipp, intervju, mera väntande, ett jakande svar från både Nazars och min sida, mera email och väntande, visumsansökning, pappersarbete, väntande, glädje, tårar, packande, förberedande och sedan ett hejdå på flygfältet och mot nya äventyr i Antalya. Hela processen kändes otroligt lång men så totalt värt det. 

Imorgon har jag varit i Turkiet i 2 hela månader vilket är den längsta tiden jag någonsinn varit borta hemifrån - bortsett från sommrarna spenderade på landet - och jag har älskat varje sekund av tiden här, ja, även nattflygen, tidiga morgnar och långa arbetsdagar. Det finns ingenting här som jag inte tycker om, det här är verkligen en så otroligt fin upplevelse, och att få säga att jag jobbar som dreamprovider för Nazar är helt otroligt. Hur kan lilla jag som aldrig varit utomlands längre än några veckor nu bo i ett annat land, i en annan världsdel, långt borta från släkt och vänner? Dreams do come true vet ni.

Ännu är det länge kvar tills oktober-november, men jag vet att tiden kommer att gå så otroligt snabbt och snart är det dags att börja packa väskan igen och dra sig mot mitt andra hem. Dessa två månader har gått otroligt snabbt och jag är helt säker på att resten av säsongen kommer att gå minst lika snabbt den med - om inte snabbare. Alla som jag träffat här nere är så underbara och mitt team är så bra, verkigen top notch typer. Jag känner mig så lyckligt lottad att jag har chansen att vara en del av detta team och hela Nazar!

Så mitt råd till dem som velar kring att ta chansen, åka utomlands vare sig det handlar om utbyte, arbete eller vad som helst, gör det! Visst kan det finnas dagar då jag saknar Finland lite extra mycket, men det finns ingenting som skulle få mig att villa lämna Turkiet. Jag har det så otroligt bra och trivs som fisken i vattnet. Det ni, är lycka. Och jag är lyckligare än nånsinn förut - jag har hittat min plats.

Nu börjar detta inlägg bli alltför långt och för djupt, så jag lägger punkt här, men ifall det finns någon där ute som någon gång läser det här inlägget och funderar kring att åka eller att inte åka utomlands är mitt enda råd detta - gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar