onsdag 11 maj 2016

O F F D A Y S A V E C M A M A

Nu har vi igen internet som fungerar någotlunda bra! Jag har varit ledig tisdag-onsdag och spenderat dagarna med min underbara mamma som är här på besök ända tills lördagen. Vi har gått omkring i Kaleici och solat på en privat strand, ätit gott, shoppat lite och bara umgåts.

Vi har verkligen haft tur med vädret här också, förra veckan var det lite kyligare och regnigt ibland, men nu har vi faktiskt legat och stekt oss i solen under blå himmel. Igår käkade vi middag med mamma, Satu, Linda och Kasper på Le Man Kültur nära Hadrians Gate, sedan gick vi vidare till Pub Big för några mojiton. Vi drog även vidare till King´s Bar med teamet och tog en kall där också. Var otroligt slut och trött efter en hel dag i solen så jag och Linda åkte sedan hem lite efter ett medan de andra fortsatte till nästa ställe. Idag har vi igen varit på Mermelis private beach och stekt en stund med mamma. Det blev lite disigt på eftermiddagen så vi drog vidare till Castle för lunch och såklart åt jag deras underbara halloumi sallad - får faktist aldrig tillräckligt av den, kunde äta det varje dag.

Nu har jag just kommit hem och duschat av mig saltvattnet. Tvättmaskinen är i gång och jag skall plocka undan lite här i mitt rum. Ikväll hämtar vi upp Rakel från flygplatsen och sedan åker vi och äter middag, tror det blir Big Chef´s eller Bella Vita. Imorgon är mina lediga dagar slut och det är back to work, men imorgon ska vi och studera Expo som är en världsutsällning som i år är i Antalya. Temat är typ barn och växter, lite hippie, men det blir kul och se orsaken bakom alla trafikstockningar och byggarbeten! Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar