tisdag 22 mars 2016

K A L E I Ç I

Igår blev det en snabb start på dagen då vi skulle starta 11.30 men istället blev hämtade 10.40, som tur hade jag vaknat av mig själv tidigare och hunnit äta frukost och duscha. Vi var på office och förberedde lite material för hotellen. Sedan käkade vi lunch på lunchstället nära office där många lokala också äter sin lunch. Sedan var det dags för vår ramble till Kaleiçi, alltså gamlastan. Fotade inte så mycket då det började bli mörkt, men jag kommer att åka tillbaka dit snart och kommer då att ta mycket bilder och kan skriva ett skilt "sights" inlägg om stället.

Vi gick omkring i i gamlastan en stund och satte oss sedan på Tudors för en öl. Kvällen fortsatte på diverse andra ställen och hem kom vi kring 2. Idag har  vi haft off day, och jag har inte gjort något egentligen. Vaknade kring 16 och sedan gick vi till Franco´s för pizza och spagetti. Storhandlade även på Kipa, vår local supermarket, och köpte allt från vatten till golvmopp. Ikväll kommer jag inte att göra så mycket egentligen utan bara ta det lungt och förbereda mig för imorgon. Vi ska iväg 8.30. Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar